dissabte, 10 de desembre del 2011

SESSIÓ 5 MEDI NATURAL

A la sessió d'avui hem treballat entorn al Currículum del 2n cicle de l'EI, posant-lo en relació amb la gimkana que vam fer la setmana passada pels voltants de la Facultat de Ciències de l'Educació. Dins d'aquesta eina que és el currículum, hi ha l'area de descoberta de l'entorn, que és molt important per als nens del nostre cicle, ja que és en aquesta edat que aprenen a viure i habitar el món on seran la resta de la seva vida. Des d'aquest punt de vista, hem pogut analitzar les activitats que vam fer nosaltres, i dissenyar-ne de noves que es puguin adaptar a allò que ens demana el currículum per als infants d'aquest cicle.

Així doncs, a classe hem pogut veure com es relacionaven les activitats de la gimkana amb els següents objectius generals:
  • Aprendre a ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma
  • Aprendre a pensar i a comunicar
  • Aprendre a descobrir i a tenir iniviativa
  • Aprendre a conviure i habitar el món

 L'interacció entre l'infant i el seu entorn és essencial, totalment bàsica, i per tant és molt important que els infants tinguin uns espais d'interacció molt ben pensats i de qualitat. 

Hi ha moltes acitvitats que podem fer mitjançant l'experimentació amb la natura i l'entorn. Això fa que els infants construeixin els seus esquemes mentals i modifiquin els que ja tenien amb experiències pròpies i prèvies. Personalment, crec que és molt millor si són activitats a l'aire lliure, que són molt apropiades, però també dins de l'escola i l'aula poden ser molt enriquidores. 

La pregunta que m'ha plantejat aquesta sessió és: Tot i que el currículum és una bona eina, com ho hem de fer per innovar sense caure en la repetició i les activitats típiques, i que alhora s'adiguin al currículum? Partir dels interessos i les motivacions dels infants podria ser una molt bona clau per a intentar-ho.

Per tal d'il·lustrar la sessió d'avui, he triat una fotografia d'un hort escolar, on a més, podem veure com aquest tipus d'activitats ens poden servir per a treballar la sostenibilitat amb tots els agents educatius. En aquest cas, veiem un avi que ajuda els infants a treballar l'hortet de l'escola, i això fa que els infants ho percebin com una activitat interessant, útil i una experiència molt enriquidora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada