dilluns, 10 de maig del 2010

Valoració final del mòdul de TAC

Avui dia 10 de maig s'acaba oficialment el mòdul de TAC a l'assignatura de Comunicació i Interacció Educativa.

Si bé considero que ha estat curt, pel que fa a temps i a continguts, també cal dir que ha estat útil en bastants aspectes. Durant aquest temps he après què és una wiki, com funciona el Windows Movie Maker, he millorat les meves presentacions de diapositives (ja siguin fetes amb Power Point o amb Open Office), i sobretot, el que he fet servir més, són els documents compartits de Google. Des del dia que vam aprendre a fer-los servir, els he utilitzat amb diversos grups de companys per fer treballs de la carrera, i considero que m'ha estat una eina realment útil, i que a partir d'ara ho utilitzaré sempre que pugui, i que ens sigui útil.

Un altre aspecte en el qual considero que m'ha influenciat aquest mòdul de l'assignatura ha estat en el meu punt de vista sobre les TIC. Si bé abans ja em considerava una persona bastant introduïda en les noves tecnologies, també cal dir que era bastant reàcia a l'ús d'ordinadors en els centres escolars. El fet que aquesta assignatura m'hagi coincidit amb les pràctiques en una escola on tenen un projecte d'innovació que fa que utilitzin les TIC gran part del dia, fins i tot al parvulari, m'ha fet veure que les TIC no són bones o dolentes per defecte, sinó que depèn moltíssim del professional que les aplica, i de l'ús que en fa.

I ja per últim, a nivell personal, m'ha augmentat l'interès cap a la informàtica i durant aquest període he fet un salt cap a l'ús del programari lliure, ja no només a nivell de navegador o d'ofimàtica (ja utilitzava el Mozilla Firefox i l'Open Office des de fa anys), sinó que ara ja tinc un dels meus dos ordinadors que funciona amb Ubuntu, i l'altre amb una partició del disc dur que permet arrancar amb Linux o amb Windows, i triar el sistema operatiu que vulgui fer servir, multiplicant-ne exponencialment les possibilitats.

1 comentari: